FAQ - Veelgestelde vragen

Klik voor meer informatie over de betreffende categorie
  Algemene clubinformatie  Aantal vragen: 4
 Accommodatie  Aantal vragen: 7
 Clubkaart  Aantal vragen: 14
 Gedragsregels  Aantal vragen: 2
 Vertrouwenscommissie  Aantal vragen: 1
 Website / LISATeam / App / Sociale media  Aantal vragen: 13

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]

Clubkaart
1. Hoe werkt de clubkaart ? 
De administratieve afhandeling vindt plaats in het kassasysteem van Overbos; dit systeem is gekoppeld aan onze ledenadministratie in LISA. De clubkaart is in feite een identificatiemiddel; persoonsgegevens en saldo staan in het kassasysteem en niet op de kaart zelf. Het kassasysteem heeft voor jou een virtuele rekening waaraan één of meer clubkaarten aan kunnen worden gekoppeld. Je kunt deze rekening ook zonder clubkaart gebruiken, dan betaal je met de KNIP app die je op je smartphone installeert.
 
2 . Hoe activeer ik mijn clubkaart ? 
Je clubkaart is gereed voor gebruik zodra je er saldo op hebt gezet.
 
3. Kan ik met de Overbos clubkaart ook ergens anders betalen ? 
Nee, met het tegoed op jouw Overbos clubkaart kan alleen bij Overbos worden afgerekend.
 
4. Hoe weet ik wat het saldo van mijn clubkaart is ? 
Je saldo kun je op verschillende manieren inzien:
  1. Via je Profiel in LISATeam (dit geldt alleen als je een lidnummer hebt en je Clubkaart aan jouw lidnummer is gekoppeld).
  2. Via de KNIP app op je tablet of smartphone.
  3. Via je persoonlijke pagina op Mijn KNIP Online.
  4. Door de QR-code op je Clubkaart te scannen en de bij die code behorende webpagina te openen.
  5. Vraag een barmedewerker in het clubhuis.
 
5. Hoe kan ik het saldo van mijn clubkaart opwaarderen ? 
Dat kan in het clubhuis aan de kassa of via internet (iDEAL). In het eerste geval betaal je per PIN en wordt dat bedrag direct op je clubkaart-rekening gezet. Om je clubkaart via internet op te waarderen gebruik je de KNIP app of ga je naar LISATeam, waarna je naar Mijn KNIP Online kunt gaan om op te waarderen (zonder je daar apart aan te hoeven melden). Je kunt ook direct naar Mijn KNIP Online gaan en je daar met je Mijn KNIP Online gebruikersnaam en wachtwoord aanmelden om dan via Opwaarderen saldo aan je Clubkaart toe te voegen.
 
6. Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd ? 
Saldo dat op je persoonlijke clubkaart staat kan bij de beëindiging van je lidmaatschap worden teruggestort op een bankrekening. Stuur hiervoor een verzoek naar [email protected], onder vermelding van je IBAN-nummer.
 
7. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen ? 
Heb je een lidnummer en is je clubkaart aan je lidnummer gekoppeld, wijzig je gegevens dan via LISATeam. Heb je geen lidnummer of is je clubkaart niet aan je lidnummer gekoppeld, ga dan naar Mijn KNIP Online; bij Instellingen / Mijn gegevens en bij Profiel kun je je gegevens wijzigen. In de KNIP app pas je je gegevens aan via het menu Instellingen / Accountgegevens aanpassen.
 
8. Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing ? 
Blokkeer je Clubkaart zo snel mogelijk via de KNIP app of Mijn KNIP Online; na aanmelden in Mijn KNIP Online kun je via het menu Blokkeren je Clubkaart selecteren en blokkeren. Na het blokkeren van je Clubkaart, stuur je een bericht naar [email protected] om een nieuwe aan te vragen. Hiervoor wordt €2,50 aan kosten op je saldo ingehouden. Mocht je je Clubkaart voordat je een nieuwe hebt aangevraagd weer vinden, dan kun je deze via hetzelfde menu weer activeren.
 
9. Wat moet ik doen indien mijn clubkaart niet werkt ? 
Stuur een bericht naar [email protected]. Je hoort van ons wanneer het probleem is opgelost of als je een nieuwe kaart krijgt.
 
10. Zijn er kosten verbonden aan de clubkaart ? 
De clubkaart is gratis voor leden, teams, vrijwilligers en ouders/verzorgers. Bij diefstal, vermissing of defect geraakte clubkaarten wordt €2,50 voor een vervangende clubkaart in rekening gebracht.
 
11. Hoe kom ik aan een vervangende of nieuwe clubkaart ? 
Stuur een bericht naar [email protected]. Je hoort van ons wanneer het probleem is opgelost of als je een nieuwe kaart krijgt.
 
12. Wat gebeurt er bij beëindiging van mijn lidmaatschap ? 
Na beëindiging van je lidmaatschap kun je je clubkaart gewoon blijven gebruiken, bijvoorbeeld als je nog als supporter of vrijwilliger bij Overbos betrokken zult zijn. Wil je je clubkaart niet meer gebruiken en dat het saldo naar een bankrekening wordt overgemaakt, dan dien je binnen twee maanden na het beëindigen van je lidmaatschap een verzoek te sturen naar [email protected].
 
13. Is er meer informatie over Mijn KNIP Online ? 
Vor algemene vragen omtrent Mijn KNIP Online kun je de antwoorden in de Mijn KNIP Online FAQ vinden.
 
14. Waar kan ik de KNIP app downloaden? 
De KNIP app is voor zowel Android als iPhone smartphone beschikbaar en kan via Google Play en App Store worden gedownload.