Van de voorzitter: Ambitieus

Nieuws
Vrijdag 30-8
 
De zomerstop is voor mij en veel andere vrijwilligers voorbijgevlogen. Maar toch ging ook op de Leeuwenkamp het leven gewoon door. Het clubhuis heeft een opknapbeurt gehad. Pierre en Mirsad hebben de kleedkamers in de verf gezet en ook de kozijnen buiten zien er weer fris uit.

De materiaalcommissie heeft alle keepersmaterialen ingenomen en waar nodig vervangen of gerepareerd. De nieuwe sponsorcommissie heeft deze zomermaanden een plan geschreven voor de sponsoring.

Een aantal zaken is helaas nog niet afgerond. Veld 3 ondergaat een renovatie en ook Veld 4 blijft ons flink bezig houden doordat de stroomvoorziening enorme vertraging heeft opgelopen. Daardoor was er tot nu toe geen goede verlichting bij Veld 4. De gemeente gaat nu een aggregaat plaatsen, zodat er gewoon in de avonduren getraind en gespeeld kan worden. Helaas hebben we bij deze projecten niet alles in de hand. BHC Overbos is huurder van de velden en we hebben geen directe relatie met de aannemers.

Des te mooier zal het moment zijn dat de velden klaar zijn en onze teams eindelijk op het nieuwe hoofdveld kunnen spelen. Natuurlijk onze jeugdteams maar ook Dames 1 en Heren 1 die hun thuiswedstrijden op dit veld zullen spelen. Na afloop zien we u uiteraard graag in het clubhuis voor een hapje en een drankje.

Het komende seizoen wordt belangrijk voor dit ambitieuze BHC Overbos. We gaan verder met de uitwerking van de strategiesessies die we hebben gehouden met de hockeybond. Aan de hand van de ledenenquête heeft het bestuur gesproken met een dwarsdoorsnede van de hele club. Met spelers, trainers, coaches, ouders, tophockeyers, trimhockeyers, vrijwilligers enzovoorts. We hebben het gehad over de ambities van onze vereniging en over hoe we die ambities willen verwezenlijken. Ambities op het gebied van de visie/het beleid, het familiegevoel in de club, het vrijwilligersbeleid, onze accommodatie en de communicatie binnen de vereniging.
Per ambitie hebben de groepen nagedacht over wat er opgestart moet worden, wat we meer gaan doen (zaken die we nu al doen), wat we juist minder moeten gaan doen en tot slot waar we mee moeten gaan stoppen. Hieruit zijn interessante en nuttige zaken gekomen. Op dit moment alleen nog op papier maar begin van dit seizoen zullen we een start maken om een aantal zaken op te pakken. Het mooie aan dit project vind ik dat dit gezamenlijk tot stand gekomen is, leden, ouders van leden, vrijwilligers en bestuur hebben gezamenlijk nagedacht over waar de club nu staat en waar de club naar toe gaat en moet. De uitrol zal ook gezamenlijk moeten gebeuren en hierbij kunnen we zeker ook hulp gebruiken.

Over het clubgevoel gesproken: de Clubdag die afgelopen zondag is gehouden, was een succes. Goed om te zien dat een groot deel van de vereniging op deze dag aanwezig was, dit is niet vaak het geval. Een mooie gelegenheid om andere mensen te zien die je normaal niet tegenkomt en te zien uit wie onze vereniging nog meer bestaat. Laten we kijken hoe we dit vaker kunnen organiseren.

Heeft u tijdens de clubdag ook gezien hoeveel vrijwilligers hierbij betrokken zijn? Vrijwilligers die bezig zijn met voorbereiding voor het nieuwe seizoen, wedstrijdsecretariaat, jeugd- en seniorenbestuursleden en verschillende commissies. Voor de start van een nieuw hockeyseizoen moet veel gebeuren, zoals het vinden van trainers, het maken van een trainingsschema, de wedstrijdindeling, de vervoersdiensten en nog veel meer.

Zo ziet u maar weer, zonder vrijwilligers functioneert een vereniging niet. En we kunnen nog steeds hulp gebruiken. Helpt u ook mee? Vul dan het contactformulier in: selecteer bij "Kies functie of commissie" Vrijwilligers coördinatie, vul de overige velden in en verstuur dan het formulier.

Roy
 
Van de voorzitter