Achter de schermen: 1 jaar DigiShadow

Donderdag 16-7
 
Op 30 augustus viel ie voor het eerst op de digitale deurmat. Als herinnering aan het oude clubblaadje en om het clubgevoel te versterken. Gemaakt door een vaste redactie met hulp van diverse (bestuurs)leden en steeds strevend naar een betere editie.

Hierbij kijkt de redactie graag naar cijfers, dus na elke editie volgen we trouw wat er het beste wordt bekeken. Na editie 2 staan er in de notulen van de nabespreking opmerkingen zoals "te veel tekst", "content-snacks: brillen" en "hoeveel berichten voor een DigiShadow tot stand komt?". Want eerlijk is eerlijk, als redactie wil je interessant zijn, maar niet wéér zo'n nieuwsbrief die meteen naar de spam kan. Snel kwam de beslissing: Actualiteiten? Die komen op de site. De DigiShadow moet leuk zijn én diepgang hebben, geinige trucjes en relevante, maar niet noodzakelijke informatie.

Één ding was meteen duidelijk: het allerliefst lezen jullie wat de voorzitter te vertellen heeft, en bijna niemand heeft zich uitgeschreven. De video's verliezen wat aan interesse - zijn ze toch iets te lang? Wat er ‘In en om De Leeuwenkamp’ gebeurt, en wat de vrijwilligers bij ‘Uit de Shadow’ beweegt, compenseert het verlies van de video's. Tevens blijken jullie als lezers, na de initiële "gimmick" van een leuke nieuwe nieuwsbrief, toch echt ook benieuwd te zijn naar de vele verhalen die Overbos maken wat het is. 

Met veel plezier blijven we als redactie actief om een leuke, gebalanceerde, diepgaande en tegelijkertijd gezellige DigiShadow te maken. Nieuwe ideeën, inbreng, vragen en allerhande suggesties (of een gastcolumn?) van leden en lezers zijn dan ook nog altijd zeer welkom. Zin om (vaker) mee te helpen aan de DigiShadow? Met 6 edities per jaar, artikelen, interviews, video's, foto's, agendapunten en zowel grote als kleine nieuwtjes, zijn meer vrijwilligers altijd welkom. We horen graag van je via [email protected].

Voor wie een plaatje meer zegt dan bovenstaand praatje, in onderstaande grafieken kun je zien hoe goed de nieuwsbrief ontvangen en gelezen wordt. Het enige waar we nog geen grafiek voor hebben is het aantal berichten in onze WhatsApp-groep, want die lijken nog altijd elke editie door het dak te gaan. Het belangrijkste is: we doen het met heel veel plezier!

COR = aantal unieke personen dat de nieuwsbrief opende, gedeeld door het aantal met succes afgeleverde berichten
CTR = aantal unieke personen dat op een link in de nieuwsbrief klikte, gedeeld door het aantal met succes afgeleverde berichten
CTO = aantal unieke personen dat klikte op een link, gedeeld door het aantal unieke opens


 
DigiShadow