Organisatie

Organisatie


Een grote sportvereniging vereist een degelijke organisatie; een organisatie die voor een groot deel door vrijwillige functionarissen wordt gevormd.


De organisatie wordt geleid door het bestuur, dat naast de functies van voorzitter, penningmeester en secretaris bestaat uit bestuursleden die zich bezig houden met bijvoorbeeld hockeytechnische zaken, communicatie en accommodatie.

Het bestuur wordt ondersteund door diverse functies en commissies die zich bezig houden met bijvoorbeeld de ledenadministratie, arbitrage, wedstrijdsecretariaat, materialen, evenementen etc. Wil je contact opnemen met een functie of commissie, kijk dan op de pagina Functies en commissies voor contactinformatie.


Op hun beurt worden diverse commissies weer ondersteund door leden en ouders/verzorgers van jeugdleden voor het uitvoeren van taken als trainer, coach, teammanager, begeleidend ouder, scheidsrechter, barcoördinator etc. Ouders/verzorgers van jeugdleden zorgen met elkaar voor het invullen van de vervoersdienst en bardienst.


Vele handen maken licht werk is een spreekwoord dat hier zeker van toepassing is. Op die manier blijft de hoeveelheid vrije tijd die per functionaris wordt besteed tot een minimum beperkt. Voor elke taak geldt dat ons streven is om nieuwe functionarissen goed in te werken en te begeleiden. Een overzicht van open functies die de commissies hebben vind je op de pagina Vacatures. Daar lees je ook waar je meer informatie kunt krijgen over taken als team manager en barcoördinator.


Aan het einde van elk seizoen benoemt het bestuur één of meer vrijwilligers tot Functionaris van het Jaar. Daarnaast kent BHC Overbos veel Leden van Verdienste, Ereleden en Erevoorzitters; zie hiervoor het overzicht Bijzondere leden.


In onderstaand overzicht stellen wij het bestuur graag aan u voor.



Bestuur BHC Overbos
Share by: